Citroen'ler ise büyük hayalkırıklığı yaşadılar. Dünya Şampiyonu Loeb, ikinci günde büyük bir kazayı kıl payı atlattı. Sagen Etabı'nda, Patrik Sandell'le çarpışmasını seyircilerin erken uyarısı önledi. Loeb'ün açıklamasına göre, viraj öncesinde seyirciler işaretlerle Loeb'ün yavaşlamasını söylemişler ve Loeb de yavaşlamış. Viraj çıkışında ise Sandell'in arabasının yanından kazasız bir şekilde geçmiş. Böylece büyük bir kaza atlatılmış oldu. Ancak Loeb'ün 22 etaplık rallide sadece 3 etabı kazanabilmiş olmasını bu durum açıklayamaz. Kötü bir yarış geçirdiğini kendisi de söyledi. Loeb yarışı 6. sırada bitirdi.
2. kez İsveç'te yarışan Ogier ise Total Citroen'in en iyisiydi. Genç yarışçı son gün arabasını kontrol etmekte zorlandı ve kar bankete çarparak epey zaman kaybetti. 4. sırada yarışı bitiren Ogier'i, tecrübeli pilot Petter Solberg takip etti. Özellikle ilk günkü performansıyla dikkat çeken Norveçli P.G.Andersson ise 7. sırada yarışı tamamladı. Kendi aracını kullanan Andersson İsveç'teki en iyi derecesini yaptı. Geçtiğimiz aylarda bütün motorsporlarına girebileceği söylenen (!) Kimi Raikonen'se 8. oldu. Yeni takımıyla birlikte iyi bir derece elde ettiğini görüyoruz. Matthew Wilson 9., Khalid Al Qassimi ise 10. sırada yarışı tamamladı.
İsveç Rallisi beklenildiği gibi sona erdi. Ford'un üstünlüğü kendini çok net bir şekilde gösterdi. Ancak Ostberg ve Andersson gibi rallicilerin buradaki performansları heyecan yarattı. Dilerim bu iyi performansları sadece İsveç'le sınırla kalmaz. Çünkü toprak yollarda Citroen gerçeği ortaya çıkacak. Son olarak Ken "Manyak Herif" Block'un güzel bir hareketi ile yazıyı sonlandıralım.
0 yorum