TAŞRA BASKISI

İSTANBUL VE TAŞRA BASKILARI AYNI ANDA ÇIKAN BLOG

Talihsiz bir Açıklama mı?

Kadir Ar 23 Şubat 2011

Mevzunun üzerinden 5 gün geçti, aklımda olan bir yazıydı ama ancak şimdi fırsat bulabiliyorum. Hikmet Karaman'ın Wenger'le arkadaşlığı(doğruluğunu bilmiyorum), Barcelona hayranlığı daha önceden birkaç kez medyada haber olmuştu. Kendisi geçen hafta Arsenal-Barcelona maçını da yerinde izleyerek takımı için faydalı olacak bilgiler edinmeye çalışmış. Buraya kadar her şey normal. Seveni sevmeyenini bilemem ama diğer gezici Türk antrenörlere göre en azından farklı bir şeyler yapmaya çalışıyor Hikmet Karaman. Ancak döndükten sonra yaptığı açıklamalar biraz kafamı karıştırdı.


"Orada üst düzey takımların neler yaptığını yerinde görmeye gittim. Aslında takım olarak gidecektik. Kendimizi geliştirmeye, üst düzey takımların neler yaptığını yerinde tespit etmek istiyorduk. İngiltere vizesi vakit alacağı için yapamadık. Sizlerin aracılığıyla duyurmak istiyorum, bu maçın rövanşına takım halinde gitmek istiyoruz. Hem başkanımız hem yönetim kurulumuzda hem de çevrede kesin söz vermiş insanlar var. Sakın ha sözlerini yemesinler. Yok bilet yokmuş, pahalıymış. Türk Hava Yolları Barcelona'nın sponsoru. Başbakan Yardımcımız Manisalı. Çözümler mutlaka vardır. Bize söz verenlere saygılarımızı sunuyorum. Sakın sözlerini yemesinler. Takım, eğitim amaçlı gidecek. Barcelona için 2-1 de iyi bir skor. Böyle bir skorda Arsenal ne yapıyor. Bercelona 2-1'i geçmek için ne yapıyor. Biz tribünde oyuncularımla bunu tartışalım. Sonra antrenmanda gelip aynısını yapalım. İlk maça gidecektik söz almıştım ama olmadı. Ancak ikinci maçta herkesin Şengen vizesi var. 50 kişiyi Manisaspor, Manisalı sanayici götüremiyorsa ki "Bilet yok" deniliyormuş, Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç'a gideriz. Bazı güçleri kullanmak lazım. Sayın Bülent Arınç'ı seviyor takdir ediyorum. Yarın arayacağım, eğer göndermezlerse biz kendimiz gideceğiz. Orada futbol çok farklı, görüp oyuncularla tartışmak çok önemli."

Başta da dediğim gibi üst düzey takımları oyuncularına yerinde izletmek, o ortamı yaşatmak iyi bir motivasyon aracı. Ancak Manisaspor takımının Nou Camp'da bir maç seyredebilmek için Başbakan Yardımcısı'ndan destek almak istemesi bana garip geldi. Belki sadece bilet bulunması için yardımcı olunmasını istiyor Hikmet Karaman. O yüzden fazla suçlayıcı olmak istemiyorum. Ama istenen şey takımın uçak ve otel masraflarının karşılanması, bilet paralarının ödenmesi için iş adamlarının Bülent Arınç tarafından teşvik edilmesiyse bu konu benim midemi bulandırır. Manisaspor bir süper lig takımı. 4 büyüklere istikrarlı olarak her sezon 1-2 oyuncu satabilmesi, Vestel'den aldığı destek gibi faktörler sayesinde de birçok Süper Lig kulübüne göre maddi açıdan rahat bir konumda. İsteseler takım halinde kendi ceplerinden ödeyerek gidecekleri bir Barcelona seyahatini rahatlıkla karşılayabilirler. Buna rağmen Barcelona maçına gitmek için sponsor arama hakları var mıdır? Elbette vardır. Manisalı iş adamlarının kapısını çalıp destek istemeleri en doğal hakları. Ama bu desteği sağlayabilmek için mevcut hükümetin önemli siyasetçilerinden birisinin, sadece Manisalı olduğu için aracı olmasını istemek kimsenin hakkı değildir. Bu bariz bir şekilde torpil istemektir. Hem de açıklamanın içinde yer alan tarafları farkında olarak ya da olmayarak baskı altına almaya çalışmaktır. İş adamlarını Bülent Arınç ismini kullanarak yardıma teşvik ettirmeye çalışırken, Bülent Arınç'ı da yaklaşan seçim öncesi, taraftar tepkisini kullanarak yardım etmeme ihtimaline karşı baskı altına almaktır. Özellikle altını çizdiğim "bazı güçleri kullanmak lazım" sözünü ise masum bir açıklama olarak göremiyorum...


Dediğim gibi belki ben fazla şüpheciyimdir ve Hikmet Karaman sadece (umarım) bilet bulabilmek için aracı olunmasını istemiştir. Böyle olmasını ve haksız çıkmayı, hayatının en güzel 9 yılını bu şehirde geçirmiş ve Manisaspor'a gönülden bağlı birisi olarak yürekten isterim. Ama Kemal Unakıtan'ın Sergen'in imza töreninde bulunup Ronaldinho sözü vermesi ve Kürşat Tüzmen'in Zafer Biryol-Altan Aksoy ikilisini Mersin İ.Y'ye transferi sırasında kendi ofisinde imza attırırken "Mersin İ.Y öyle ya da böyle şampiyon olacaktır." açıklaması hala akıllardayken bu şüpheciliğimi mazur görmek gerek. Bülent Arınç Manisa'da sevilen bir siyasetçi. Uzun bir dönemdir bu şehirden milletvekili seçiliyor. O yüzden bu oyuna gelmeyeceğini umut ediyorum...  

0 yorum

Yorum Gönder