TAŞRA BASKISI

İSTANBUL VE TAŞRA BASKILARI AYNI ANDA ÇIKAN BLOG

Liverpool'un Yolu

Mustafa Akkaya 9 Ekim 2010 ,


Bildiğimiz üzere Liverpool'un nihayet el değiştirmesine ramak kaldı. "Değiştirdi" diyemiyorum çünkü ortaklardan Tom Hicks, kulübün ederinden az fiyata satıldığını öne sürerek yönetim kurulu başkanı Martin Broughton'ın yetkilerini kabul etmedi ve olayı yüksek mahkemeye taşıdı. Halbuki eski British Airways CEO'su  olan Broughton'ın Liverpool yönetiminin başına geçmesi de yine Gillett ve Hicks'in çabaları sonucu gerçekleşmişti. Zira Liverpool'un 350 milyon £'u aşan borç batağından tek çıkış yolu el değiştirmekti ve piyasada bu ikilinin artık böyle bir satış operasyonunu idare edebileceğine dair güvenilirliği kalmamıştı. Broughton ise teklifi kabul ederken Gillett ve Hicks'e bazı şartları kabul ettirmişti. Bunlardan birincisi, yönetim kurulu üyelerini atama ve kovma yetkisinin tamamen kendisinde olmasıydı. İkincisi de kulübün satışına sadece yönetim kurulundaki çoğunluk oy sayısının karar verebileceğiydi. Ancak bunlara rağmen satışın gerçekleşmesinden hemen önce Hicks, iki yönetim kurulu üyesinin işine son verdiğini ve onların yerine kendi yanlısı iki kişiyi getirdiğini Broughton'a iletti. Bu şekilde kurulda üstünlük sağlayacağını ve satış konusunda ret kararına ulaşabileceğini düşünüyordu. Ancak Broughton bu duruma aldırış etmedi. Yönetim kurulu değişmedi ve toplantıdan "kabul" kararı çıktı. Önümüzdeki haftalarda (belki de günlerde) yüksek mahkemeden muhtemelen satışın onaylandığına dair karar çıkacak ve Liverpool artık New England Sports Ventures'ın ve aynı zamanda Boston Red Sox beysbol takımının sahibi olan John Henry'nin himayesine girecek.

Aşağıda Liverpool şehrinin bir yerel gazetesinin baş sayfalarından Gillett ve Hicks'in macerasını özetle görebilirsiniz. Tarihin bu sefer tekerrür etmemesini diliyorum...
6 Şubat 2007
7 Şubat 2007
14 Ocak 2008
22 Nisan 2008
27 Şubat 2009
13 Ocak 2010
26 Mayıs 2010
6 Ekim 2010

1 Yorum

  1. yonetim kurululan sokmaya calistigi iki yandasindan biri arada Hicks in oglu...

     

Yorum Gönder