TAŞRA BASKISI

İSTANBUL VE TAŞRA BASKILARI AYNI ANDA ÇIKAN BLOG

Şahlanan At ''Kanatlandı''

Cengiz Bahadır Özdemir 26 Ekim 2010 ,

Büyük bir merakla beklenen Güney Kore GP'sini Ferrari pilotu Alonso kazandı. İkinci sırada McLaren pilotu Hamilton yer alırken, üçüncülük Massa'nın oldu. Red Bull Racing pilotları ise bitiş göremediler. Sağanak yağmur altında başlanan yarışın ilk 17 turu güvenlik aracı eşliğinde geçildi. Güvenlik aracı pistten çıkar çıkmaz agresif bir sürüş gösteren iki pilot gördük. Rosberg ve Schumi, inanılmaz istekli başladılar ve rakiplerini teker teker geçtiler. Rosberg'in önce Button'ı, ardından Hamilton'ı geçmesi heyecan vericiydi. Schumi ise önündeki Kubica'yı geçerek yarışa iyi başladı.
Mercedes pilotlarının bu çıkışı, Red Bull'un bir kanadına takıldı. Güvenlik aracı çıktıktan bir tur sonra Webber aracın kontrolünü kaybedip spin attı ve bariyerlere çarptı. Ancak yolun dar ve kaygan olmasından ötürü duramadı. Arkasından gelen Rosberg -her ne kadar uğraşsa da- Webber'e çarpmak zorunda kaldı ve yarışa erken veda etti. İlerleyen turlarda pek çok kez sarı bayraklarla ve güvenlik araçlarıyla karşılaştık. 31. turda Buemi'nin, Glock'a yandan girmesi sonrasında güvenlik aracını yine pistte görüyorduk.
40. turda Petrov'un, 46. turda Sutil'in kazalarından sonra sarı bayraklar yeniden ortaya çıkmıştı. Ancak yarışın en önemli anı, 45. turda Vettel'in yarış dışı kalmasıydı. Yarışa en önde başlayan ve bunu da uzunca süre koruyan Vettel, 44. turda ''Dönüşleri göremiyorum, görüş alanım çok zayıf'' mesajını telsizden iletmişti. Mesajdan iki dakika sonra aracından dumanlar yükselmeye başladı. Motor arızasından dolayı kenara çeken Vettel, böylece şampiyonada çok önemli puanları kaybetmiş oluyordu. Red Bull için ikinci şoktu.
Alonso'nun birinci olması, son iki yarış öncesi büyük bir avantaj oldu. Önündeki iki rakibin sıfır çekmesiyle birlikte şampiyonluk umudunu arttırdı. Hamilton da şansını devam ettiren pilotlardan. Button buradan puansız ayrılarak üstteki beşliden ilk elenen isim oldu. Şimdi gözler son iki yarışta olacak. Webber sakin gözüküyor. Rosberg'den özür dilemesi dışında öyle ses getirecek bir açıklama yapmadı. Vettel de şansının devam ettiğini söylüyor. Ancak Red Bull'un düşünmesi gereken daha büyük bir problem var. Yeni kurallara göre, yedi kere motor değiştiren Vettel, eğer sekizinci motorunu kullanırsa bir sonraki yarışa 10 sıra geriden başlamak durumunda kalacak. Bunun için ya eski motorlarından birini kullanacaklar ya da son iki yarıştan birini riske atmış olacaklar. Ayrıca Vettel'in, gerek duyulduğunda Webber'e yol verip vermeyeceği de bir başka merak konusu olacak. Bilindiği gibi Webber, Vettel'in 14 puan önünde ve Red Bull'un şampiyonluk için ilk adayı.

Ferrari tarafında açıklamalar çok daha dikkatli bir şekilde yapılmakta. Brezilya GP'sinde her şeyin belli olmayacağını, daha önlerinde iki yarışın olduğunu ve sadece avantaj elde ettiklerini söylüyorlar. Bu tip politik açıklamalar sürpriz değil elbette. Ancak bir şey kesin; Ferrari ve Alonso çok büyük avantaj elde ettiler. Bunu da sonuna kadar kullanacaklardır. Puan durumlarına bakarsak;

1- Alonso  231 puan
2- Webber  220 puan
3- Hamilton 210 puan
4- Vettel  206 puan
5- Button  189 puan

Güvenlik aracının 22 tur attığı yarışta kaza yapan araçların son durumlarını birkaç fotoğrafla gösterip yazıya son verelim.
Glock'un, Buemi'ye doyduğu an. İsviçre çikolatası kadar tatlı olmayan Buemi'nin 
Glock'a girişi epey acı olmuş.
Dünyanın en pahalı hurdası bu yarıştan sonra Rosberg'in aracı olabilir.
Petrov'a yapışan ''çaylak'' unvanının değişmesi için, daha fazla Rus şirketinin
sponsor olması gerekecek.
Bu defa kamikazeye uğrayan taraf Kobayashi oluyor. Ancak Sutil bu konuda
daha fazla tecrübe edinmeli.
Webber'in şampiyonluk umutlarını alıp götüren kamyon.

0 yorum

Yorum Gönder