TAŞRA BASKISI

İSTANBUL VE TAŞRA BASKILARI AYNI ANDA ÇIKAN BLOG

"Kınıyoruz!" Haberleri

Serhat Gürcan Gündüz 29 Eylül 2010 ,



Biz değil, Fenerbahçe kulübü kınıyor Feridun Niğdelioğlu'nu. Gün geçmiyor ki, Fenerbahce.org'da Feridun Niğdelioğlu ve Hürriyet gazetesi kınanmasın. Hemde çok sert bir üslup ile kınıyorlar her gün.

Gazetecilik tuhaf bir meslek. Özellikle spor gazeteciliği çok daha enteresan. Bir haber geliyor önünüze, doğru mu diye teyit ettiriyorsunuz, fakat yalan haber çıkıyor. Yalan haber demeyelim de, yanlış duyum diyelim biz ona. Bunlar ayrı şeyler. Her gazetecinin başına gelebilecek olaylar. Özellikle belirtiyorum, spor medyasında çok daha imkan dahilinde olan şeyler bunlar. Bir duyum alırsınız, mesela "Ronaldinho Fenerbahçe'de" der çok güvendiğiniz biri. Başkana olan yakınlığını bilirsiniz, yönetimde aldığı görevleri bilirsiniz, inanırsınız onun bu sözlerine. Hemen gazeteye yazmak istersiniz. Yönetimden kimseyi arayamazsınız, çünkü aradığınızda "yok kardeşim öyle bir şey" cevabı alırsınız. Onlarında kendilerine göre haklı sebepleri vardır. Bonservis bedeli yükselmesin diye varsa bile söylemezler. Bazı yöneticiler bunları açıklıyor. Neyse siz gazeteye haberi yazmak ve yazmamak arasında kalırsınız. Önünüzde bomba gibi bir haber duruyordur. Düşünün Ronaldinho Fenerbahçe'ye gelecek ve bunu ilk yazan siz olacaksınız. Gelmez ise rezil olacaksınız. Yani ya vezir, ya rezil olacaksınız. Bu yüzden bu tarz duyum alan gazeteciler hep isimsiz olarak yazdırırlar bunu gazeteye.

Feridun Niğdelioğlu bu bakımdan cesur bir gazeteci. Aldığı duyumları hemen yazıyor gazetesine. Haberlerini takip ediyorsanız, "Ronaldinho Fenerbahçe'de" haberini ilk yapan gazeteci olduğunu bilirsiniz. Benim kendisini takip etmeye başlamam bu habere denk gelir. Tabi ki Fenerbahce.org sitesinden de yaptığı haberler takip edilebilir.

Bakın tekrar yazıyorum, burada kınayan ben değilim Feridun Niğdelioğlu'nu. Onu yargılamakta benim haddime değil. Aldığı duyumları yazmasına da karşı değilim. Sonuçta gazetede bir şeyler yazmak zorunda. Fakat benim kendisinin haberlerinde anlamadığım bir şey var. Soyunma odasında, telefonda konuşulanları tek tek yazıyor. Bunu nasıl başarıyor gerçekten merak ediyorum. Soyunma odasında fiziki olarak bulunması mümkün değil. Bir futbolcudan aldığını düşünemiyorum bile. Çünkü geçmişte yaptığı haberler yüzünden kaç oyuncu onunla bu denli narin konuları konuşur ki? Soyunma odasına dinleme cihazı taktığı, hatta bazen yönetim kurulu toplantılarının olduğu yerlerde buna dahil, şimdi aklıma geldi Aziz Yıldırım'ın birileriyle yemek yediği yerler ve kulüpteki odasını dinlediği bir diğer ihtimal. Telefon görüşmeleri ile ilgili yaptığı haber içinde telefonları dinlemesi gerekiyor. Bunlarda mümkün olmadığına göre nasıl oluyor da Feridun Niğdelioğlu bunca diyaloğu tek tek yazıyor?

Konuşanların gelip anlatması en mantıklı tahminim şuanda. Yani Dos Santos ve Christian telefonda Aykut Kocaman hakkında atıp tutuyor, ondan sonra Santos gelip Feridun beye anlatıyor her şeyi. Şu şekilde de olabilir; bu ikili telefonda konuşurken yanlarında bulunan tercümanlardan biriside anlatıyor olabilir. Fakat bunu yapan tercüman 2. haberden sonra kovulmaz mı? Malzemeciler, doktorlar falan diyelim ama onlarda Portekizce bilmiyordur sanırım.

Bu konudaki diğer bir sıkıntı ise Fenerbahçe cephesinde. Tamam biliyoruz, anayasamızda yalan habere karşı bir yaptırım yok. Daha doğrusu bir kanun yok. Birisi sizin hakkınızda yalan haber yaparsa, "iftara attılar bana" diyerek iftira suçu iddiası ile dava açabiliyorsunuz. Diğer bir seçenek ise cevap, düzeltme ve tekzip haklarının kullanılması. Şimdi diyelim ki bu yazının ardından, Feridun bey bana iftira attın diyerek dava açıyor, bu haberlerin kanıtlarını bana ve mahkemeye sunuyor ve ben cezalı oluyorum. Tekzip hakları çerçevesinde buradan "Feridun bey ile ilgili yazmış olduğum yazı tamamen yanlıştır. Feridun bey bana bunu kanıtlamış, haberlerin hepsi doğru çıkmıştır." yazıyorum. Olmadı mı? Birde bana maddi manevi tazminat davası açıyor.

Resmi sitesinden neredeyse her gün Feridun Niğdelioğlu ve Hürriyet gazetesini kınıyor Fenerbahçe. Peki yasal yollara hiç başvurdular mı? Yani bir haberin ertesinde, "bu yalan haber karşısında yasal yollara başvuracağız." diye yazdı mı hiç? Madem Feridun beyin yaptığı haberler yalan, neden biz tekzip yazılarını okumuyoruz gazetede. Feridun bey için yalan haber yapma alışkanlığı olduğunu söylüyorsunuz, neden hiç mahkeme haberleri okumuyoruz?

Bizim kimin haklı, kimin haksız olduğunu ayırt edebilmemiz için 2 haber var son günlerde çıkan. İlki Bilica ve Santos'un Kasımpaşa maçında kulübeye 65. dakikada geldiğini yazmış Feridun Niğdelioğlu. Fenerbahçe diyor ki; "Bu haber kulübümüzde bir kriz ortamı varmış gibi gösterilmek amaçlı yapılmış, oyuncularımız ile teknik direktörümüz arasında bir problem varmış izlenimi yaratılmak istenmiştir". Lig tv'den kasetleri alıp izleyin diyorlar. İkincisi ise, Santos, Bilica ve Christian'ın devre arasında satılması haberi. Olur da bunu yalanlayan yönetim bu oyunculardan birisini satarsa Feridun bey haklı demektir.

Devre arasına kadar okumaya devam edeceğiz artık, bu "kınıyoruz" haberlerini. Gerçi bir taraf haklı çıksa ne olacak ki? Devletimiz yalan haberler ile ilgili bir yasa çıkarmadıkça kim haklı kim haksız anlayamayacağız. Nede olsa, suç hep cezasız kalacak.

1 Yorum

  1. Adamın hayatı yalan zaten... aklınca haber yakaladım zannediyor ama hepsini bir tarafından çıkardığına kendisi bile inanamıyor.. gezip haber toplamaktansa masa başında ona buna çamur atarak geçimini sağlayan birdir feridun bey..

     

Yorum Gönder