TAŞRA BASKISI

İSTANBUL VE TAŞRA BASKILARI AYNI ANDA ÇIKAN BLOG

Maç Sonrası Yaşananlar

Efe Yılmaz 22 Temmuz 2010 ,

Atilla çok güzel bir yazı yazmış. Sabah uyanınca okudum, genellikle ikimiz iyi arkadaş olmamıza rağmen en basit konu üzerinde bile saatlerce tartışırız ama bu sefer yazdıklarının %99'una katılıyorum. (bu bizim için bir rekor)  Galatasaray taraftarıyım, bunu söylemekte bir sakınca görmüyorum çünkü eleştirilmesi gerektiği yerde kendi kulübümü eleştiren birisiyim. Dün yaşananlar nereden bakarsanız bakın bir skandal. Yönetim skandalı, teknik direktör skandalı ve en az suçlu onlarda olsa futbolcular için de bir skandal bu olay.

Yamulmuyorsam Galatasaray ya geçen sene yahut iki sene evvel yurt dışı kampımda gurbetçilerle bir sıkıntrı yaşamıştı. Antrenman sonrası imza isteyen taraftar ile futbolculardan ki sanırım Sabri olabilir (yanlışım varsa biriniz söyleyin) tartışmıştı. Sonuçta olayı analiz etmek lazım. Yurt dışında yaşayan taraftar bu takımı daha az izliyor, daha az görüyor bunu anlarım. Ama bir insan kendisine imza vermeyen futbolcuya "Cipleri alıyorlar, kızlara biniyorlar şerefsizler" diye girişirse bu taraftarlık, sevgi değil düpedüz Galatasaray taraftarının yozlaşmışlığıdır. Ali Samiyen bitik, yurt dışındaki taraftarlar bitik, gerçekten siz sevgili okurlar üzerinize alınmayın ama ben Galatasaray taraftarının %90'ının nefret ediyorum. Ben de fevri bir insanım Arda'nın yerinde olsam sanırım ben de inerdim otobüsten aşağıya. Adamın biri küfür ediyor, Arda "Önce o bana küfür etti diyor". Cevap ise çok komik, "Sen profesyonelsin Arda". Bir insan profesyonel diye küfürü hazmetmek zorunda değil.

Gelelim konunun diğer boyutuna. Olayda Arda suçludur, çünkü otobüsten inmiştir. Atilla'nın dediği gibi birisi orta bir şey yapsa bu çocuklara şimdi bu yazıyı yazmak yerine oturup ağlıyorduk. Frank Rijkaard ve Neeskens'in ise kimse bana artık liderliğinden bahsetmesin. Bu ikili takım otobüsünde kapının açılmasını engelleyemiyorsa, çok sevdiğim kıvırcık ve futbol dehası Neeskens'e inancım sıfırlanmıştır. Yönetim ise geçmiş senelerde yaşananlardan sonra o otobüsün güvenliği için hiçbir başvuru yapmıyorsa, kulüp yönettiğini falan zannetmesin. Dün Arda Turan ve Sabri başta olmak üzere bir çok futbolcumuzun başına garip şeyler gelebilirdi. Taraftar olarak çok üzgünüm. Herşeyini sevdiğim bu takımın başına gelenler hem üzücü hem de zihinsel olarak olmamız gereken yerin ne kadar uzağında olduğumuzu bize gösteriyor. Sezon başlamadan tadım fena halde kaçtı, bakalım kocaman bir sene nasıl geçecek.

2 yorum

  1. Arda'nın otobüsten inmesi tamamiyle yanlış. Otobüsten indirtmemesi gerekirdi Rijkaard'ın. ROnaldinho'yu adam eden Rijkaard Arda'ya da el atsın artık. Bence ümidini kesme rijkaard'dan hiçbirşey yapmadığı söylenemez. Bilemiyoruz ki belki rijkaard'a karşı çıkarak indi otobüsten. Bir kural koyar yönetim bir daha böyle bir olay yaşanmaz. Bizler biraz da uzaktayız tam olarak bilemiyoruz olan bitenleri. Bu yüzden bu olayı rijkaard'a bağlamayalım lütfen.

    Misal çubuklu tosun gerçekten bağırsak enfeksiyonundan mı döndü istanbul'a? Bence basına yansıyan kısmı bu. Aykut Kocaman gönderdi onu istanbul'a antrenmanı terkettiği için. Ben olaya böyle bakıyorum. Rijkaard için de durum belki öyledir. Arda bütünüyle yanlış yaptı. Her genç oyuncuda olduğu gibi arda'da da mental eksiklik çok fazla. Ama bu mental Salaklığa döndü dün gece. Yanlış çok yanlış inanıyorum ki Arda Turan gibi bir kişilik Galatasaray tribünlerini düzeltebilecek bir adam. kendisine hareket çektilerse küfür ettilerse, çıksaydı medyanın karşısına galatasaray taraftarını eleştirseydi. Bunu böyle yapmayın deseydi. hatta böyle yapanları bilica gibi oluyorlar deseydi işte bu olaylar asla olmazdı.

     
  2. "Bir insan profesyonel diye küfürü hazmetmek zorunda değil."
    Boyle bir sey olabilir mi?
    O zaman her mac topcular hakemler teknik ekip birbirine girsin. "E ama haklilar, niye hazmetsinler ki" diyelim.

    Bu tamamen ardanin simarikligi. Hic sasirmadim.

     

Yorum Gönder